Hae tästä blogista

maanantai 22. elokuuta 2016

Cut the Rope (ilmainen)

Cut the Rope (ilmaisversio saatavilla)

On peli, joka kehittää sekä loogista ajatelua, että reaktiokykyä.

Soveltuu/ on tarkoitettu:
Cut the Rope soveltuu luokille 1-6. Ensimmäiselle luokalle voi olla hiukan hankala opettaa tätä sovellusta, mutta uskon/ tiedän, että se onnistuu. Cut the Rope toimii myös yläkoulun puolella (luokat 7-9), mutta viimeistään kasilla voi olla, että sovellus ei tarjoa riittävästi haasteita, joten suosittelen yläkoulun puolella käytettäväksi melko samankaltaista sovellusta, jonka nimi on TinkerBox (voin tehdä siitä jonkinmoisen esittelyn).
Cut the Rope on hyvä kehittämään loogista ajattelua ja hahmotuskykyä.

   
Ladattavissa App Store:

Cut the Rope (ilmaisversio, josta screenshotit on otettu)

Muita versioita:
Cut the Rope Experiments (ilmainen)
Cut the Rope Experiments (maksullinen täysversio)

Ladattavissa Play kauppa:

Cut the Rope (ilmaisversio)

Muita versioita:
Cut the Rope (maksullinen täysversio) Cut the Rope Time travel (ilmainen)
Cut the Rope Time travel (maksullinen)
Cut the Rope Experiments (ilmainen)
Cut the Rope Experiments (maksullinen)


Pelin idea: 

Cut the Rope kehittää loogista ajattelua ja hahmotuskykyä. Esimerkkikuvissa on screenshot otettu ilmaisversiosta. Maksullinen versio on hieman laajempi, mutta toimii samoin kuin ilmaisversio. Maksullisessa tasot ovat tietenkin vaativampia, mitä pidemmälle edetään.  


1. Alkunäyttö. ->play(Vinkki: Jos sovellus on ensimmäistä kertaa käytössä se saattaa neuvoa miten Cut the Rope toimii.


2. Valitaan taso jota halutaan pelata (tässä tapauksessa taso 1). Ja ykköstason "sisältä" taso jota pelataan (tässä esimerkissä aloitustaso on 1).


3. Edetään järjestyksessä tasolta toiselle (muunlainen eteneminenkin on mahdollista, kun olet läpäissyt tason/tasot)


4. Ideana on saada kerättyä mahdollisimman paljon tähtiä (max. 3) ja saada Om Nom syömään karkki, pudottamalla karkki Om Nomin suuhun. 


5.Mitä pidemmälle etenet sitä vaikeammaksi tasot muuttuvat. En kerro nyt liikaa, mutta peli vaati hiukan päättelykykyä mm. siitä mitä tapahtuu, jos yhden langan katkaisee.





Tässä oli lyhyt esimerkki Cut the Ropen alusta.


Ei kommentteja: